Followers

Monday, January 24, 2011

maNusia..



kdg2 ta fhm la ngan  manusia..
knp la ta leyh nak tgk org lbey daripada dia kan...
sometime aku pelik ngan manusia
knp suka mghukum kesalahan manusia lain tanpa usul dan sbab
yang ku rasakan ptot dipertikaikan..

hati yang hanya mmpu ketawa melihat 
permainan, lakonan dan gerak geri yang xpenah henti
dipertontonkan manusia lain..
bkn mahu diangkt dri untuk katakan 'SAYA BAGUS'
ohh X sama skali

tap alhmdllh sejauh mana kslpan yg aku pnah lakukan
msh ada jalan pulang yang sntsa terbuka
dan diampunkan tuhan,, dan aku sentiasa berharap itu
juga kpd setiap HAMBANYA yang lain.. tapiii
pelikk
knp manusia xpernah senang dengan kelebihan yang TUHAN 
berikan pada diri msing2..

mahu dibelek jugak kelebihan org
malu dipertikai jugak kecantikan org
mahu diperkotak katekkan jugak apa miliknya orgg
aku letey,, letey dengan hamba ciptaan TUHAN seperti ini yang 
bergelar MANUSIA...

xusah dibelek
xusah dipertikai
xusah diperkotak-katek kan semuanya yang milik ORANG ! !
tap berSYUKURla dengan 
kelebihan, kecatikan atau apa juga yang dimiliki oleh diri
malah BERBANGGA lah dgn pemberian TUHAN ITU

kerana bila ia ditarik kelak 
bkn shaja kecacatan yang menjadi teman
tap kebencian yang akan mengiringi kehidupan..


p/s: menulis hanya ketika diri ini masih mmpu mengucap kalimah ALLAHUAKHBAR ! !
xterlintas jari untuk menunjuk dan menuding pada hamba TUHAN yang digelar MANUSIA,,
kerna aku juga makhluk ciptaanNYA yang bergelar MANUSIA, 
yg juga setiap hembusan nafas melakukan dosa..
tap hanya untuk peringatan diri dan yang sudi membaca.. thnX<3


kita serupa,,kita hambaNYA

No comments:

Post a Comment